Παρά τους πανέμορφους χαρακτήρες και το περιβάλλον του, το Shattered: Tale of the Forgotten King έχει μερικά μηχανικά προβλήματα.
Πριν από έναν χρόνο, το Redlock Studio κυκλοφόρησε το Shattered: Tale of the Forgotten King στο Steam με πολύ θετικές κριτικές. Τώρα, περισσότερο από ένα χρόνο αργότερα, κυκλοφόρησε και σε κονσόλα. Με όμορφα γραφικά και gameplay παρόμοιο με το Dark Souls, το Shattered ήταν ένα παιχνίδι που περιμέναμε με ανυπομονησία, αλλά το Switch ίσως να μην ήταν η ιδανική πλατφόρμα.

Το Shattered: Tale of the Forgotten King ακολουθεί τον πρωταγωνιστή, τον Wanderer, που μόλις ξύπνησε στο Limbo. Ο Βασιλιάς και ο δημιουργός έχουν εξαφανιστεί και ο Wanderer πρέπει να εξερευνήσει έναν διαρκώς διευρυνόμενο κόσμο που ονομάζεται Hypnos για να τον βρει. Το παιχνίδι εξελίσσεται καθώς ο παίκτης παλεύει και λύνει puzzle στη διαδρομή προς πολλαπλά endings. Ο Wanderer θα συλλέξει αντικείμενα και αναμνήσεις στην πορεία για να συνθέσει τι ακριβώς συνέβη, ενώ κρατά έναν μικρό σκελετό ανθρώπου στην πλάτη του.
Όσον αφορά τα γραφικά του, το Shattered: Tale of the Forgotten King είναι πανέμορφο. Το artwork είναι κάτι το ιδιαίτερο και θυμίζει λίγο την ταινία MirrorMask. Οι συναντήσεις με τους NPC καταλλήγουν σε συζητήσεις και οι χαρακτήρες είναι ιδιαίτερα καλοσχεδιασμένοι. Οι ίδιοι οι χάρτες κυμαίνονται από το εξαιρετικά σκοτεινό Limbo, έως φωτεινά και χιονισμένα βουνά και καταπράσινες κοιλάδες. Το μικρό γραμμικό μονοπάτι ανοίγει σε έναν ανοιχτό κόσμο που ενθαρρύνει την εξερεύνηση. Όσο περισσότερο εξερευνά ο παίκτης, τόσο περισσότερα shards βρίσκει. Όσο περισσότερα shards συλλέγονται, τόσο περισσότερο ο παίκτης μπορεί να ανέβει επίπεδο, παρόμοια με άλλα παιχνίδια τύπου Dark Souls.

Δυστυχώς, όσο όμορφοι και αν είναι οι χαρακτήρες και το περιβάλλον, δεν μπορούν να αλλάξουν τα μέτρια mechanics του παιχνιδιού στο Switch. Από νωρίς, ο χαρακτήρας θα αντιμετωπίσει προβλήματα όσο αφορά στην κίνηση και την αλληλεπίδραση με τα αντικείμενα γύρω του. Η κάμερα είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη, χρειάζεται προσαρμογή για να αποφευχθεί η αίσθηση ζαλάδας. Θα υπάρξουν πολλές φορές που θα χρειαστούν πολλές προσπάθειες για να πάρετε ένα αντικείμενο και να το προσθέσετε στο απόθεμα του Wanderer.
Το inventory δεν είναι κάτι το αξιοσημείωτο, αλλά το παιχνίδι σίγουρα δεν βοηθά ιδιαίτερα τον παίκτη να μάθει τα αντικείμενα και την χρήση τους. Υπάρχει ένα tutorial των mechanics στην αρχή που θα διδάξει στον παίκτη πώς να διπλοπηδά και πώς να πηγαίνει προς τα εμπρός για να βοηθήσει στ platforming. Μιλώντας για platforming, το μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού θα είναι μια τρισδιάστατη εμπειρία μέχρι o Wanderer να περιπλανηθεί στα dungeons όπου η προοπτική αποκτά όψη platforming.
Το παιχνίδι δίνει στους παίκτες πρόσβαση σε έναν ανοιχτό κόσμο όπου θα ανεβαίνουν σε ένα hoverboard και θα διασχίζουν τον χάρτη. Δυστυχώς, το παιχνίδι δεν παρέχει μίνι χάρτη, πράγμα που σημαίνει ότι οι παίκτες θα πρέπει να ανοίγουν και να κλείνουν τον χάρτη τους για να καταλάβουν πού πάνε. Αν και δεν υπάρχει τυπικά fast travel, ορισμένα αντικείμενα θα επιτρέψουν στον παίχτη να ταξιδέψει γρήγορα σε συγκεκριμένες τοποθεσίες. Το παιχνίδι περιλαμβάνει επίσης wells, τα οποία χρησιμεύουν ως respawn points σε περίπτωση που ο παίκτης πεθάνει. Ωστόσο, όπως ένα τυπικό παιχνίδι Souls, όταν ο παίκτης κάνει respawn ή απλώς ενεργοποιεί ένα checkpoint, όλοι οι εχθροί θα επιστρέψουν επίσης.
Υπάρχουν bosses, υποχρεωτικά και προαιρετικά, αλλά λίγα από αυτά είναι άξια αναφοράς. Τα fighting mechanics είναι αρκετά ικανοποιητικά με ελαφριές και βαριές επιθέσεις, charged attacks και την ικανότητα να αμύνονται. Ο χαρακτήρας μπορεί να τρέχει και να κυλάει κατά τη διάρκεια των αγώνων, επιτρέποντας άμυνα και επίθεση. Οι μάχες σώμα με σώμα είναι καλοσχεδιασμένες. Ο παίκτης πρόκειται να πεθαίνει πολύ και για κάποιους αυτό μπορεί να είναι αρκετά απογοητευτικό, αλλά αυτό το είδος παιχνιδιού δεν είναι για όλους.
